Kapatılan Uçak Fabrikası Faciası

1.Dünya Savaşından yenik, Milli Mücadeleden galip çıkan Türkiye ekonomik , siyasi, askeri, sağlık gibi alanlarda çok büyük eksiklikleri vardır lakin bu eksikliklere rağmen Nuri Demirağ bir imkansızı hayata geçirir Türkiye'de ki ilk uçak fabrikasını açar. 1936 yılında ilk Türk uçak fabrikası açılır. bu başarı bununla sınırlı kalmaz 1939 da ilk yerli paraşüt yapılır 1941 de ise tamamen Türk yapımı bir uçak ile Sivas Divri'de uçmuştur yalnız bu başarılar bir kenara o dönemde  ekonomik , siyasi, askeri, sağlık gibi alanlarda çok büyük eksiklikleri olan ve savaştan yeni çıkmış bir devlet uçak fabrikası açmış uçakların bir çoğu yerli üstelik Amerikan uçakları ile boy ölçüşebilecek kadar çok iyiydi üstelik o dönem uçak fabrikası olan ülkeler bir elin parmağını geçmezdi  İsmet İnönü hükümeti uçak denemelerini Eskişehir de yapılmasını ister Nuri Demirağ buna itiraz eder çünkü Eskişehir uçak sahasının zemini müsait değildir her ne kadar itiraz edilse de karar değişmez ve korkulan olur uçak iniş yaparken kaza yapar ve pilot ölür olay TBMM'ye taşınır alınan karar ile fabrika da kapatılır. Kendi yerli uçak yapmayı bırakan Türkiye  Amerikanın 950.000.000 değerinde uçak hibe etmesi ile iyice kitlenir neden mi Türkiye Amerika'ya yıllık 400 milyon dolar değerinde fatura ödemek zoruna kalır. Bunun üzerine bir Komutan ''Amerika'dan bedava uçak almak varken uçak fabrikasından uçak sipariş edersem yarın bu millet beni asar.'' geçmişte yapılan bu hata neredeyse en az 80 yıla mal olmuş ve yerli uçağın önünü kapamaya neden olmuştur.


ilk uçak fabrikası ile ilgili görsel sonucu




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

''Vaad edilmiş topraklar!!!''

100 yıllık Arap Coğrafyası'nın Özeti

Toryum'un Esas Değerini Söyleyen Bilim Adamlarının Sır Ölümü