Kanal İstanbul ve Bize Kazandıracakları

Türkiye Lozan Antlaşmasında Boğazlar konusunda anlaşmazlık yaşamış tam bir sonuç sağlanamamış ve 1936' İsviçre'nin Montrö şehrinde 2 ay sonunda tekrar bir antlaşma imzalanır. Montrö Boğazlar Antlaşması. Anlaşmada boğazlarda hakimiyetimiz  artsada ticari olarak hiçbir şey değişmiyordu  ticaret gemilerinden pek fazla para geliri gelmiyor oysaki Mısır- Süveyş kanalı sayesinde ekonomisini ayakta tutuyor,Panama-Panama kanalı sayesinde günde milyonlar kazanıyor iken biz  neden 3-5 kuruş kazanıyoruz. Üstelik İstanbul boğazı dar ve geçilmesi için 1-2 hafta önceden izin alınması gerekli gibi koşullara sahipken. 1979 bir Libya petrol gemisi İstanbul boğazında Yunan gemisiyle çarpıştı ve olan olur. 96.000 Ton petrol-LPG denize karışır o yıl hiç balık mahsül elde edilemedi hatta o olay bizi halen etkilemekte denizde ki balıkların büyük çoğunluğu öldüğü için balık fiyatları halen çok fazla.

İlgili resim
 Bunun farkında olan bu günkü hükümet bir proje ortaya atarak Montrö Boğazlar Antlaşmasınadaki gemi ticaretiyle ilgili maddelerin pek bir önemi kalmayacak İstanbul Boğazından geçmek için geçmeye çalışan gemiler artık kuyruk oluşturmayacak ayrıca Kanal İstanbul projesince kanaldan geçecek gemilerden piyasa ve jeopolitik konumundan ne hak ediyorsa geçiş ücretleri de ona göre olacak. Benim ve beraberimde benim gibi düşünenlerin de eminim ki tek korkusu bu kanalın yabancı ülkelere satılması yani yap,işlet,devret kapsamında 10 yıllığına başka ülkenin kontrolüne verilmesi.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

''Vaad edilmiş topraklar!!!''

100 yıllık Arap Coğrafyası'nın Özeti

Toryum'un Esas Değerini Söyleyen Bilim Adamlarının Sır Ölümü